Стрічка RSS Ми в Твіттері Ми в Facebook

Особливості риболовлі з човна

Риболовля з човна

Безсумнівним є те, що рибалка на човні часто має явну перевагу перед рибалкою, що знаходяться на березі. Адже з човна є можливість обловлювати віддалені уловисті ділянки не доступні з берега.

Однак при ловлі з човна деколи виникають несподівані проблеми, особливо у недосвідчених рибалок, які ще не мають практики такої ловлі. Розглянемо найбільш типові з них і підкажемо як їх уникнути.
 
Як правильно і надійно заякорити човен?
 
Пригадується така історія, приїхали ми зі знайомим порибалити на одному озері. Виписали на риболовній базі човни і вийшли на водойму. Вирішили заякоритись поблизу привабливої затоки. Поки я возився зі своїми вантажами та мотузками,  дивлюся, мій напарник  вже закінчив з цією справою і взявся розмотувати вудочки. «Молодець!» - подумки похвалив я його за таку розторопність.
 
Закинули вудки, приступили до риболовлі. Незабаром подув свіжий вітерець. І тут я відразу звернув увагу на те, як човен мого знайомого під подихом вітру постійно розгортає то вправо, то вліво. При цьому його вудочки стали нагадувати довгі маятники, які розгойдувалися в такт обертам човна . Зрозуміло, що поплавки теж смикалися слідом за кінчиками вудилищ. Горе-рибалці нічого не залишалося, як хапатися за свої вудочки, піднімати їх і утримувати в напрямку поплавків. Він незадоволено бурчав, лаявся і проклинав вітер.
 
А між тим лаятись та злитись він мав хіба що на себе. Оскільки заякорив він човен абсолютно неправильно. Ось чому він виявився спритнішим за мене. При такому положенні навіть найменший вітерець буде не тільки розгортати човен вправо-вліво, але і розгойдувати взад-вперед.
 
Цей мій знайомий зазвичай ловить з берега, а тут раптом зважився порибалити з човна, з яким він явно не вмів поводитись, звідси і результат. Довелося докладно пояснювати йому, як правильно і надійно заякорити човен, щоб ніякий вітер не завадив його стійкому положенню на воді.
 
Головне тут, домогтися, щоб мотузки спереду і ззаду човна були туго розтягнуті в протилежних напрямках. Лише надійно натягнуті мотузки будуть стійко утримувати човен в зафіксованому положенні. При цьому треба мати на увазі, що основне навантаження з утримання човна лягає на задній вантаж. Чому? Та тому, що надувний човен ставлять на якір зазвичай так, щоб вітер дув у спину, а тому, задній вантаж, крім іншого, зобов'язаний ще й утримувати вплив силу вітру на човен. Тому задній вантаж повинен бути значно важчим переднього.
 
Подібна ситуація і при ловлі на течії. Тут також човен якорять так, щоб рибалка сидів спиною до течії, а вудки лежали на кормі човна. В даному випадку основне навантаження з утримання човна лягає на носовий вантаж.
Зі сказаного напрошується висновок: мотузки повинні йти у воду не вертикально, як у мого приятеля, а під значним кутом в протилежні сторони. Зрозуміло також, що довжина мотузок повинна бути значно більшою глибини водойми, де вирішено рибалити. Особливо в основної мотузки, довжина якої повинна перевищувати глибину водойми в місці ловлі не менш як у два рази.
Але як домогтися, щоб якірні вантажі лежали не під човном, а на необхідній відстані від нього спереду і ззаду? Зазвичай роблять наступним чином. Опускають спочатку задній вантаж. Як тільки він досяг дна, беруться за весла і повільно пливуть вперед. При цьому мотузка поступово розпускається. Після того, як відплив від вантажу на достатню відстань, рівну приблизно двом глибинам водойми,далі  опускають передній вантаж. Мотузку переднього вантажу без натягу, а з невеликим запасом довжини, приблизно метр-півтора, прив'язують до човна. Такий «запас» мотузки необхідний для того, щоб вона при остаточному врегулюванні залишалася у воді не у вертикальному положенні, а з деяким ухилом від човна.
 
Потім беруться за задню мотузку і починають натягувати її. У результаті цього човен починає рухатися назад, до першого опущеного вантажу. Відчувши, що мотузка натягнулася і рух човна припинився, відразу ж прив'язують задню мотузку до човна. Тепер обидві мотузки натягнуті і можна бути спокійним: ніяка бовтанка і розгойдування човну не загрожують.
 
За вітром чи за течією?
 
Добре і приємно сидіти в човні, коли стоїть тиха погода. Тепло, сонячно, безвітряно, а на воді помітна лише невеликі брижі. У такій обстановці зовсім неважливо, в яку сторону направлений ніс човна і в яку сторону рибалка закидає свої вудочки.
 
Але така обстановка на великих водоймах - озерах, водосховищах - буває вкрай рідко. Щойно трішки подує вітер - і вже по воді загуляли значні хвилі. Зрозуміло без зайвих слів: човен потрібно якорити так, щоб носом він був проти вітру, назустріч хвилі. По-перше, це безпечніше, так як загострений, обтічний і піднятий ніс човна буде як би розсікати хвилю. 
 
По-друге, рибалка буде сидіти спиною до вітру, адже вудки завжди поміщають на корму човна. Та й закидати снасть за вітром значно легше і зручніше. Те ж саме при риболовлі на течії: човен якорять так, щоб носом він був спрямований проти течії. Рибалка закидає свої вудки, течією відносить поплавці на відстань витягнутої жилки. Залишається тільки чекати клювання. Легко і зручно.
 
Однак нерідко трапляється так, що течія направлена в одну сторону, а вітер дме поперек або проти течії. Як вчинити в такому випадку? Що важливіше враховувати - напрямок вітру чи течії?
 
Звичайно, тут багато чого залежить від сили вітру. Якщо вітер і викликані ним хвилі не становлять особливої ​​небезпеки, то човен слід якорити все ж з урахуванням течії. Інакше ваші поплавці течією буде постійно відносити вправо або вліво, а то й «притискати» до човна. Жилка в таких випадках натягується, поплавці починають «танцювати» на хвилі і постійно притоплюватись від натягу жилки. Клювання при цьому помітити важко, а часом взагалі неможливо.
 
Тому залишається одне: якщо вітер несильний, потрібно якорити човна вздовж течії. Оскільки течія незважаючи на вітер все ж понесе поплавки вперед від човна. Спостерігати за ним в такому разі набагато простіше і зручніше.
 
Ризик на човні - справа неблагородна
 
Всупереч відомому висловлюванню «Ризик - справа благородна», на риболовлі з човна ризикувати категорично не слід. Навпаки, рибалка на човні за правилами просто зобов'язаний дотримуватися необхідних вимог безпеки.
 
Ось, здавалося б, невинна дія - підняття якірних вантажів. Буває, важкий вантаж настільки сильно засмоктується в донний мул, що відразу підняти його не вдається. Тоді недосвідчений рибалка починає із зусиллям тягнути за мотузку. І якщо раптом ця мотузка розв'яжеться або обірветься, то рибалка втрачає рівновагу і падає через протилежний борт у воду.
 
Щоб уникнути подібної неприємності, не слід прикладати надмірних зусиль, прагнучи відразу підняти вантаж. Треба просто взятися за мотузку і потримати її деякий час в натягнутому стані. Вантаж поступово звільниться від «обіймів» мулу, після чого його легко можна буде підняти.
 
Не потрібно вставати в човні без особливої ​​потреби. При різкому посиленні вітру у жодному разі не можна підставляти борт човна набігаючій хвилі. Це небезпечно. І якщо ви відчуваєте, що хвиля починає неабияк розгойдувати човен, то краще припинити риболовлю і причалити до берега. При цьому важливо дотримуватися правила: спочатку підняти вантаж з корми човна, а вже потім - з носової частини. Це необхідно тому, що човен до підйому другого вантажу буде залишатися в потрібному положенні - носом до хвилі. А якщо через недосвідченість підняли спочатку вантаж з носової частини, то човен відразу ж розверне вітром і він може навіть перекинутися.
І ще: слід взяти собі за правило постійно підтримувати в своєму човні певний порядок. Це означає, що рюкзак, снасті, приналежності повинні розміщуватись в човні не абияк, а в строгому порядку, щоб вони не заважали і не обмежували ваші дії.
Особливі заходи безпеки слід дотримуватися на рибалці з надувного човна. Ця річ, прямо скажемо, дуже ніжна і легкоранима. Навіть найменший «наїзд» на невидимий зверху гострий край підводного корча може призвести до сумних наслідків. Тому бажано уникати закоряженних місць, а також прибережних ділянок, де з води виступають зарості чагарників.
 
Дуже акуратно потрібно користуватися у надувному човні якірними вантажами, у якості яких іноді використовуються випадково знайдені поблизу водойми камені, частини цегли, різні залізяки. Їх краї бувають досить гострими і при необережному поводженні з ними можна розпороти човен, тому такі вантажі слід опускати і піднімати обережно, щоб вони не торкались бортів човна.
 
А ще краще - використовувати спеціально пошиті мішечки, заповнені вологим піском. Так роблять багато рибалок. Перед початком риболовлі мішечки заповнюються прибережним піском, а після риболовлі - звільняються від такого вантажу. Просто і зручно. Такі м'які «якоря» ніколи не зашкодять надувному човну.
 
Кожен рибалка, який користується надувним човном, напевно звертав увагу на те, що накачаний з ранку човен ближче до півдня, коли починає припікати сонечко, стає особливо твердим. Пояснюється це просто: повітря всередині човна при нагріванні розширюється. І нерідкі випадки, коли човен через надмірність внутрішнього тиску просто лопає. Це одна з підступностей таких човнів.
 
Щоб запобігти подібному небажаному «вибухові», рекомендується періодично перевіряти тиск в камерах човна. Для цього потрібно всього лише натискати рукою на кожну камеру. Адже надувний човен, як відомо, складається з двох ізольованих камер. І якщо відчуєте, що якась із камер занадто затверділа, потрібно випустити частину повітря через клапан.
 
По матеріалах статті Кузьми Пашикіна
Вы любите пиццу? А готовить сами не умеете или искать хорошее заведение некогда. Тогда услуга которую предлагает pizzarium.com.ua как для Вас. Заказ пиццы и доставка в Киеве здесь выполняется очень быстро и качественно. А еще на сайте большой выбор различных вариантов пиццы, и если нет блюда на Ваш вкус, то можете воспользоватся конструктором.