Кілька рекомендацій по вибору надувного човна для риболовлі
Категорії:
Надувний човен для риболовлі, річ безумовно дуже корисна, але прийнявши рішення про покупку, кожен, хто не мав раніше човна стикнеться з величезним вибором моделей, фірм та модифікацій. То який же все таки обрати? В даній публікації розповім про своє суб'єктивне бачення надувного човна для риболовлі, на що я би звернув увагу при його виборі.
Звісно, в першу чергу, все залежить від конкретних потреб і умов використання. Але, загальні рекомендації все ж таки є. Отже, надувний човен для риболовлі повинен бути містким, навіть якщо хочете рибалити один в човні. Зручним - в це поняття вкладаємо: наявність жорсткої підлоги, яка дає можливість рибалити як сидячи так і стоячи, зручні сидіння і зручні весла.
Функціональним, в моєму розумінні це, щоб човен можна було експлуатувати на великих водоймах і річках, і з можливістю поставити на човен двигун для переміщення на більш далекі відстані.
Наступний пункт - це безпека. Даний пункт більше визначається міцністю матеріалу і його стійкістю до механічної дії, кількістю відсіків в надувних бортах (чим більше тим краще), в загальному, ви повинні себе почувати в човні прямо як вдома в улюбленому кріслі ).
Отже, що для цього потрібно? Для початку потрібно визначитися скільки людей буде присутніх в човні і саме на рибалці. Якщо ви будете рибалити в човні один, то оптимальна довжина човна буде від 2,6 до 3 метрів. Якщо рибалити будуть дві людини, то довжина такого човна буде від трьох метрів і більше. Чи плануєте ви ставити мотор на човен? Рекомендуємо на майбутнє передбачити таку можливість. Тоді човен повинен бути з транцем, саме вклеєним, крім того транець дуже зручно використовувати для допоміжних девайсів на рибалці. Товщина транця для потужності мотора для 15 конячок повинна бути не менше 2,5 сантиметрів. Крім того добре якщо такий транець обрамлений гумою, має пластикові накладки до яких притискається мотор і не деформує сам транець.
Якщо ваша риболовля на невеликому озері до 7 кілометрів, або відносно спокійній річці, то вам підійдуть надувні човни з можливістю встановити двигун від 2 до 10 кінських сил. Якщо ваші відстані більші, то човен повинен підійти для двигуна з потужністю від 10-ти конячок, від цього залежить і довжина човна. Пам'ятайте, чим більша довжина човна, тим товстіші матеріали і відповідно вага. Невеликий човен з жорстким дном важить близько 35-40 кілограм, при довжині 2,8 метра, максимальна потужність встановленого двигуна на такий човен дорівнює 5-ти кінським силам.
Далі про безпеку: як правило човни робляться з армованого матеріалу ПВХ 3-4-5-ти шарового від 700 гр\м (чим товще тим важче). Зазвичай в човнах на 2-3 людини є 3 автономних надувних відсіки.
Борти човна краще вибирати середніх розмірів, інакше якщо борти будуть вузькі, то вода буде захльостувати в човен, а великі борти мають велику парусність і опір вітру.
Ніс човна повинен бути трохи задертий, це допомагає гасити хвилю і запобігає потраплянню води в човен. Щоб вода менше потрапляла в човен потрібно щоб по периметру всього човна був гумовий обід.
Часто доводиться переміщатися по воді, особливо якщо спіннінгуєш, тому якорем доведеться користуватися постійно. Дуже цікавий девайс для човна - це якірний рим, який дозволяє фіксувати якір. Крім того важливо щоб в місцях де мотузка стикається з човном був захист від перетирання.
Наявність жорсткої підлоги дуже допомагає в риболовлі, вона дозволяє ловити рибу стоячи, класти важкі предмети, покращує ходові якості човна особливо при переміщенні на моторі.
Підлога буває чотирьох видів: надувна, рейкова (найслабший у всіх сенсах варіант), підлога з великих шматків фанери яку можна використовувати для руху з двигуном, і підлога з пайолами, для переміщення на більш потужних моторах. Для пересування на невеликих швидкостях цілком підійде човен з плоским дном.
Колір човна, на мою думку, найкраще темний, або захисний, на ньому найменше видно бруд, оскільки частенько доводиться рибалити на озерах з заболоченим берегом. Але світлі човни менше нагріваються в спеку.
Наявність різних кілець в човні - обов'язкова. При цьому додатковим плюсом буде якщо стики кілець будуть запаяні.
Не менш важливою особливістю є можливість переміщення сидінь в човні.
Клапана в човні займають також не останню роль, особливо якщо це підбурюючий клапан (дуже корисна штука). При перевищенні максимального тиску в човні, наприклад при перегріванні на сонці, клапан відкривається і підбурює зайвий тиск.
Кріплення клапана і насоса краще щоб було напівоборотне, це дає можливість швидко прикрутити насос до клапана щодо нарізного варіанту. Кришка клапана повинна бути прив'язана до нього мотузкою, і при закручуванні не повинна заважати ногам.
Бажана наявність клапана в нижній частині транця для зливу води що потрапила в човен.
Корисним є також захист нижньої частини балонів. Щоб при русі по мілководдю і витягуванні човна на берег або причалюванні не стиралась пвх-тканина на днищі.
Не останнє місце займають кочета в човні: вони повинні надійно фіксувати весла, як правило це робиться накручуючи пластиковий наконечник на кочет. А весла теж дуже вжливий момент, на якому варто загострити увагу: їх довжина повинна підходити до вашого човна, це необхідно подивитися ще в магазині. Краще якщо вони будуть мати певний загин і широку лопату, це допомагає переміщатися меншими зусиллями в сильний вітер.
При виборі човна для риболовлі обов'язково зверніть увагу на шви, вони повинні бути акуратними, без потьоків клею.
З додаткових пристосувань на човні можуть бути ручки для його перенесення, що теж досить зручно і корисно при перенесенні і витягуванні човна з води.
- Увійдіть або зареєструйтесь, щоб отримати можливість надсилати коментарі.
- переглядів 3229